Jesteś tutaj: KEPO.PL » Sen » Zdrowy sen » 9 sposobów na dobry sen

9 sposobów na dobry sen

  • 1

    Staraj się o dużo spokoju, ciemności i świeżego powietrza. Hałas zakłóca sen, podobnie jak wpadanie do sypialni zbyt dużej ilości światła. Nadmiernie ogrzewane sypialnie wpływają tak samo negatywnie na wypoczynek nocny jak pokoje lodowato zimne.
  • 2

    Oglądanie w łóżku telewizji, praca lub jedzenie są tabu. W przeciwnym razie może się rozwinąć coś, co terapeuci snu obserwują często u swoich pacjentów: już sam widok łóżka powoduje wzrost ciśnienia krwi.
  • 3

    Jednemu już po kilku stronach lektury zamykają się oczy, na drugiego pasjonująca książka często działa pobudzająco, tak, że mógłby on czytać przez całą noc. Kto należy więc do tej drugiej grupy, niech lepiej nie czyta wieczorem w łóżku.
  • 4Ciepłe nogi i ręce pomagają zasnąć. Umycie nóg przed snem lub gumowy worek z ciepłą wodą czynią cuda.
  • 5Herbata walerianowa, chmielowa lub z melisy to dobre napoje na drzemkę. Pomaga również ciepłe mleko z łyżką miodu.
  • 6Zbyt wiele alkoholu wieczorem nie wyjdzie na zdrowie osobom, które mają niespokojny sen. Dwa kieliszki mogą być już za dużo. Alkohol sprawia, że sen jest płytki, a śpiący częściej się budzi.
  • 7

    Ostrożnie z kawą i czarną herbatą. Działanie tych środków pobudzających może trwać w niektórych przypadkach osiem godzin. W przypadku nocnych napadów gorąca eksperci radzą nawet abstynencję kofeinową. Czasami kawa jest jednak niespodziewanie dobra. U osób starszych, które cierpią na zakłócenia krążenia krwi, może ona działać tak samo uspokajająco jak w przypadku niskiego ciśnienia, oczywiście w ilościach homeopatycznych. Nasza rada w takich przypadkach: przed snem rozpuścić sobie na języku grudkę kawy rozpuszczalnej.
  • 8Nie pal papierosów przed pójściem spać, gdyż mają one działanie pobudzające.
  • 9

    W celu uniknięcia smogu elektrycznego, zalecane jest umieszczanie wszystkich urządzeń zasilanych prądem elektrycznym w odległości co najmniej 2 m od łóżka. Budziki zasilane z sieci można zastąpić budzikami na baterie. Również urządzenia z oddzielnymi transformatorami – np. lampy halogenowe – wytwarzają silne zmienne pola magnetyczne.

Źródło: producent materacy

Więcej

[Zamknij]

Darmowy Newsletter

Chcesz otrzymać darmową muzykę relaksacyjną ułatwiającą zasypianie? Podaj teraz swoje imię oraz adres e-mail i zapisz się na newsletter!